سقف دکرا شن ریزه ای

اصلی ترین جزء ساختمان سقف آن می باشد ، آیا قصد دارید برای پوشش سقف ساختمان خود از سقف های شیب دار استفاده کنید اما به خوبی با انواع سقف های شیب دار آشنایی ندارید ، ما قصد داریم در این مقاله به یکی از انواع سقف های شیب دار با نام دکرا شن ریزه ای اشاره کنیم و شما را با جنس ، ویژگی ها و مزایای آن آشنا کنیم .

اولین نوع از سقف های شیروانی با سنگریزه های طبیعی ، سقف دکرا با سنگریزه های طبیعی می باشد . امروزه یکی از جدید ترین ، زیبا ترین و البته سبک ترین پوشش سقف های شیب دار ، سقف دکرا می باشد که دارای سنگریزه های طبیعی است . جنس لایه ی اصلی این نوع از پوشش سقف های شیب دار از فولاد است که این فولاد توسط سنگریزه های طبیعی پوشیده شده است . مقاومت این نوع از تایل ها در برابر آتش نسبت به سایر تایل ها مانند روف تایل و شینگل بیشتر می باشد حتی دوام و طول عمری که سقف دکرا شن ریزه ای دارد 2 الی 3 برابر بیشتر از سایر پوشش های سقفی می باشد به گونه ای که به هیچ وجه نباید نگران این مسئله باشید که در صورت آسیب دیدگی باید هزینه ای برای تعمیر آن کنار بگذارید چون این نوع از پوشش های سقف های شیب دار دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند .

جالب است بدانید که طول تایل های دکرا سنگریزه ای نسبت به سایر تایل ها بیشتر می باشد چرا که 2 تایل دکرا در کنار یکدیگر فضایی برابر با یک متر مربع را پوشش می دهند .

سقف دکرا شن ریزه ای از 6 لایه تشکیل شده است که در ادامه ی این مقاله به این 6 لایه اشاره خواهیم کرد .

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم جنس تایل دکرا سنگریزه ای از فولاد می باشد درواقع باید بگوییم که اصلی ترین لایه و اولین لایه ی تشکیل دهنده ی این نوع از سقف شیب دار لایه ی فولاد می باشد که ضخامت آن برابر است با 4.0 میلی متر .

مقاومت و استحکام سقف دکرا شن ریزه ای

از مقاومت و استحکام بالایی در برابر باران های اسیدی و تغییرات جوی برخوردار می باشد چرا که از لایه ی آلوزینک که ورقی آلیاژی می باشد در ساخت این نوع از سقف های شیب دار استفاده شده است .  علاوه بر استفاده از لایه ی آلوزینک در ساخت دکرا سنگریزه ای از لایه ای به نام رزین اکریلیکی استفاده شده است که این لایه برای محافظت از لایه ی آلوزینک تعبیه شده است .

چهارمین لایه ی تشکیل دهنده ی سقف دکرا شن ریزه ای ، لایه ای است که باعث چسبندگی لایه ی سنگریزه های طبیعی  بر روی لایه ی آلوزینک می شود . لایه ی سنگریزه های طبیعی نه تنها باعث زیبایی سقف های دکرا شن ریزه ای می شوند بلکه به عنوان یک عایق صدا نیز عمل می کنند چرا که در هنگام بارش باران از انتقال صدا به داخل خانه جلوگیری می کند .

و اما آخرین لایه و ششمین لایه ی تشکیل دهنده ی سقف های دکرا شن ریزه ای لایه ی لعابی می باشد ، که این لایه وظیفه ی شفافیت تایل را برعهده دارد و علاوه بر این موجب جلوگیری از بازتاب اشعه ی UV می شود .

بنابراین سقف دکرا سنگریزه ای از ترکیب 6 لایه ی فولاد ، آلوزینک ، رزین اکریلیکی ، چسبندگی سنگریزه ها به آلوزینک ، سنگریزه های طبیعی و لایه ی لعابی طراحی و ساخته شده است که در ادامه ی مقاله به بررسی تمامی ویژگی ها و مزایای آن خواهیم پرداخت .

این نوع از سقف های شیب دار ضد خزه ، گرد و غبار هستند و دلیل آن هم استفاده از لایه ی رزین اکریلیک می باشد همانطور که اشاره کرده بودیم ، عملکرد لایه ی رزین اکریلیک در ساخت سقف دکرا شن ریزه ای به این شکل می باشد که این لایه اصطحکاک بسیار کمی را در این نوع از سقف ایجاد می کند و این اصطحکاک کم باعث می شود که خزه ، ذرات گرد و غبار به سقف دکرا نچسبد به همین دلیل گفته می شود که این سقف ضد خزه و گرد و غبار است .

ویژگی های سقف دکرا

یکی دیگر از ویژگی های سقف دکرا این است که دارای هم پوشانی منحصر به فردی می باشد و همین ویژگی هم پوشانی باعث شده است تا این نوع از تایل ها به صورت یکپارچه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از هر گونه نفوذ آب به سطوح زیرین سقف جلوگیری می کند بنابراین سقف دکرا شن ریزه ای ضد نم می باشد .

یکی از مشکلاتی که در بعضی از سقف های شیب دار رخ می دهد این است که آنها بر اثر افزایش و کاهش دمای هوا دچار انبساط و انقباض می شوند و از همین رو ترک می خورند اما از آنجایی که سقف های دکرا دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر افزایش دما و کاهش دما می باشند به هیچ وجه دچار انقباض و انبساط نمی شوند و در نتیجه دچار ترک خوردگی نیز نمی شوند .

تایل های دکرا از مواد ضد حریق ساخته شده اند و از همین رو به هیچ وجه آتش زا نیستند و این توانایی را دارند تا برای مدت زمانی طولانی در برابر آتش مقاومت و استحکام خود را به خوبی حفظ کنند .

همانطور که اشاره کردیم استفاده از لایه ی سنگریزه ای در طراحی و ساخت این نوع از سقف های شیب دار باعث شده است تا به هیچ وجه صدای باران به داخل خانه انتقال داده نشود بنابراین سقف دکرا علاوه بر تمامی ویژگی ها و مزایایی که دارد عایق صدا نیز هست و همچنین مانند یک عایق حرارتی نیز عمل می کند و عملکرد آن در این زمینه نسبت به ورقه های گالوانیزه خیلی بهتر است .

ساختار تایل های دکرا به شکل آیرودینامیک می باشد که این ساختار به این نوع از سقف ها کمک می کند تا در برابر باد و البته طوفان های بسیار شدید دارای استحکام بالایی باشند و به هیچ وجه دچار آسیب دیدگی نشوند .

 

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خواندن 4816 دفعه
تیم بام تایل

گروه ساختمانی بام تایل با سابقه ای دیرین و درخشان در زمینه اجرا و طراحی سقفهای ویلایی و ارایه محصولات به روز و باکیفیت ، در حال حاضر به عنوان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه توزیع و پخش این گونه محصولات در ایران به فعالیت می پردازد .

برچسب‌ها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کانال سنگریزه المتاینستاگرام بام تاییل تلگرام بام تایل

درباره بام تایل

گروه تولیدی بام تایل با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است .بام تایل با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

مشخصات تماس

کارخانه:شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار نگارستان-خ دی-پ31

تلفن :02155449763

همراه : 09121717911

با مدیریت مجموعه تماس و کاملا رایگان مشاوره بگیرید

Website Traffic

آمار بازدید سایت

بالا